Alversund-híd
A Alversund-híd (norvégul: Alversund bru) közúti függőhíd, amely a Alversund községet köti össze a Lindås faluval, Hordaland megyében, Norvégiában. A hidat 1958. június 29-én adták át a forgalomnak. A hídpálya 27 méterrel magasodik a tenger fölé. A híd leghosszabb nyílása 198 méter hosszú. Az Alversund-híd volt az első fizetős közúti híd, amely Nordhordaland megye településeinek együttműködésével valósult meg.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Alversund-hid.jpg)
Djupfjord-híd
A Djupfjord-híd közúti függőhíd, amely a Moskenes községben, Nordland megyében, Norvégiában. A hidat 2001-ben kezdtéke el építeni és 2003-ban fejezték be. Az építkezés költsége mintegy 57 millió norvég koronába került. A híd teljes hossza 259 méter. A hídon keresztülhalad az E10-es európai út.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Djupfjord-hid.JPG)
Drammen-híd
A Drammen-híd' közúti híd, amely a Drammenselva fölött ível át Drammen városában, Norvégiában. A hidat 1975-ben adták át a forgalomnak. A híd 1892 méter hosszú, leghosszabb nyílása 60 méter. A Drammen-híd Norvégia leghosszabb hídja. A híd 41 pilléren nyugszik és 11 méterrel magasodik a tenger szintje fölé a hídtest. A hídon halad át az E18-as európai út.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Drammen-hid.JPG)
Folda-híd
A Folda-híd (norvégul: Folda bru) közúti függőhíd, amely a Foldereidsundet felett ível át, Nord-Trøndelag megyében, Norvégiában. A Fossum-híd hossza 336 méter és leghosszabb fesztávja pillérei közt 225 méter.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Folda-hid.jpg)
Fossum-híd
A Fossum-híd (norvégül:Fossum bru) közúti függőhíd, amely a Glomma-folyó felett ível át Askimnál, Østfold megyében, Norvégiában. A Fossum-híd leghosszabb fesztávja pillérei közt 125 méter. A korábbi fahíd 1856-ban épült, majd 1940-ben semmisült meg a háború során.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Fossum-hid.jpg)
Hagelsund-híd
A Hagelsund-híd (norvégul: Hagelsundbrua) közúti függőhíd, amely a Meland községhez tartozó Flatøy szigetét köti össze a Lindås községhez tartozó Knarvik faluval, Hordaland megyében, Norvégiában. A Hagelsund-híd hossza 623 méter és leghosszabb fesztávja pillérei közt 250 méter. A hidat 1982-ben adták át a forgalomnak a Nordhordaland-híddal és a Krossnessund-híddal együtt, melyek háromszög szerűen kötik össze Flatøy szigetét Holsnøy szigetével nyugaton és Bergennel délen. A hídon két forgalmi sáv található az autóforgalom számára, valamint egy járda a kerékpárosok és gyalogosok számára. A híd 50 méterrel magasodik a tenger szintje fölé az átmenő hajóforgalom zavartalanságának biztosítása miatt.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Hagelsund-hid.JPG)
Kjellingstraumen-híd
A Kjellingstraumen-híd (norvégul: Kjellingstraumen bru) közúti függőhíd, amely a Kjellingstraumen fölött ível át, Gildeskål település közelében, Nordland megyében, Norvégiában található. A Kjellingstraumen-híd hossza 662 méter és leghosszabb fesztávja pillérei közt 260 méter. A hidat 1975-ben adták át a forgalomnak.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Kjellingstraumen-hid.jpg)
Lysefjord-híd
A Lysefjord-híd közúti függőhíd, amely a Forsand községben lévő Lauvik települést köti össze a Oanes faluval, Rogaland megyében, Norvégiában. A hidat 1995-ben kezdtéke el építeni és 1997-ben fejezték be. Az építkezés költsége mintegy 150 millió norvég koronába került. Leghosszabb nyílása pillérei közt 446 méter. A vasbetonból készült fő tartópillérei 102 méter magasak. A híd teljes hossza 640 méter.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Lysefjord-hid.jpg)
Osterøy-híd
Az Osterøy-híd (norvégul: Osterøybrua) közúti függőhíd, amely a Sørfjorden felett ível át Bergennél, Hordaland megyében, Norvégia északi részén. A híd köti össze a Kvisti mezőgazdasági területet és Bergent, Osterøy szigetével. Az Osterøy-híd 1065 méter hosszú és leghosszabb fesztávja pillérei közt 595 méter. A hídnak 8 nyílása van és a pilléreinek egyike sincs a tengerben. A hidat 1997. október 3-án adták át, 28 évvel később, minthogy először tervbe vették volna építését. A híd 308 millió norvég koronába került. A híd 53 méterrel magasodik a tenger felszíne fölé. Két legmagasabb támpillére 121,5 méterrel magasodik a szárazföld fölé. A híd a harmadik leghosszabb függőhíd Norvégiában és az 55. leghosszabb függőhíd a világon. Az 566-os főútvonal halad keresztül rajta. A hidat úgy építették meg, hogy annak szerkezete ellen tudjon állni az erősebb széllökéseknek, szélviharoknak is.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Osteroy-hid.jpg)
Sandnessund-híd
A Sandnessund-híd (norvégul:Sandnessundbrua) konzolos közúti híd, amely a Sandnessund-szoros felett ível át, összekötve Tromsøya és Kvaløya szigetét, Tromsø városánál, Troms megyében, Norvégia északnyugati részén. Ez egyike azon közúti összeköttetéseknek, mely összeköti Tromsøya szigetét a szárazfölddel, illetve a környező szigetekkel. A Sandnessund-híd 1220 méter hosszú és leghosszabb fesztávja pillérei közt 150 méter. A tenger feletti legmagasabb pontján 41 méterrel magasodik a víz színe fölé. A hídnak 36 íve van és a 862-es számú út vezet át rajta. A Sandnessund-hidat Harald norvég koronaherceg nyitotta meg 1974. június 26-án, de a forgalomnak már 1973. december 21-e óta át volt adva. A híd költsége 36 millió norvég korona volt. 1982. május elsejéig a híd fizetős híd volt.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Sandnessund-hid.jpg)
Skarnsund-híd
A Skarnsund-híd (norvég nyelven: Skarnsundet bru, vagy Skarnsundbrua) egy 1010 méter hosszúságú ferdekábeles híd, amely a Skarnsund tengerszorost íveli át Norvégia, Nord-Trøndelag megyéjében, Inderøy település mellett. Amikor 1991-ben átadták a forgalomnak, felváltotta a korábbi Vangshylla–Kjerringvik kompjáratot és megépítése lehetővé tette Mosvik és Leksvik települések lakói számára, hogy könnyebben eljussanak Innherred központi területeire. A Trondheim-fjord felett átívelő híd a norvég 755-ös út részét képezi. 530 méteres középső fesztávjával két évig a leghosszabb ferdekábeles típusú híd volt a világon. Két, egyenként 152 méter magas pilonja közül a nyugati Kjerringvik település közelében, a keleti Vangshylla település mellett található. A híd megnyitása után 17 éven keresztül fizetős volt az áthaladás. A híd építési költségeinek 30%-át, mintegy 200 millió norvég koronát fedeztek a díjfizetés által. A hidat 2007-ben a kulturális örökség részévé nyilvánították Norvégiában.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Skarnsund-hid.jpg)
Skjomen-híd
A Skjomen-híd (norvégul:Skjombrua) közúti függőhíd, amely a Skjomen-fjord felett ível át Narviknál, Nordland megyében, Norvégia északi részén. A Skjomen-híd 711 méter hosszú és leghosszabb fesztávja pillérei közt 525 méter. A hidat 1972-ben adták át. A híd 35 méterrel magasodik a tenger felszíne fölé és áthalad rajta az E6-os európai útvonal is. A The Amazing Race 17 című valóságshow egyes jeleneteit ennél a hídnál forgatták. A versenyzőknek kötélen kellett leereszkedniük a hídról, majd vissza kellett mászniuk a hídra.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Skjomen-hid.jpg)
Storseisundet-híd
A Storseisundet-híd (norvég nyelven: Storseisundet bru) a leghosszabb hídja annak a nyolc hídból álló hídcsoportnak, amelynek összefoglaló neve Atlanterhavsveien („az Atlanti út”). Az út a Romsdal-félszigetet köti össze Averøya szigetével, Møre og Romsdal megyében, Norvégia déli részén. A Storseisundet-híd egy konzolhíd, mely 263 méter hosszú. A tenger szintjétől 23 méter magasan található ívének legmagasabb pontján. 1989. július 7-én adták át és egészen 1999. júniusáig fizetős volt.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Storseisundet-hid.jpg)
Svinesund-híd
A Svinesund-híd (norvégul:Svinesundbrua) kosárfüles ívhíd egy közúti híd Strömstad, Svédország és Halden, Norvégia közt. A híd az Iddefjord felett ível át és az E6 (európai út) részét képezi, amely Norvégia legfontosabb közlekedési útvonala észak-déli irányban. Építése 2003-ban kezdődött és 2005-ben adták át a közúti forgalomnak. Átadása óta ez Európa leghosszabb ívű hídja a maga 247 méteres ívhosszúságával. A hídnak 3 nyílása van, melyek közül a legnagyobb támaszköze 247 méter, a tengerszinttől számítva 55 méteres szabad magassággal. Építésekor 500 millió norvég koronába került a híd megépítése. A Svinesund-híd a legnyugatabbi és a legdélebbi határátkelő a két ország között.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Svinesund-hid.JPG)
Számi-híd
A Számi-híd (norvégul:Samelandsbrua) közúti függőhíd, amely a Tana-folyó felett ível át, összekötve Finnmark megyét és Utsjokit. A Számi-híd 316 méter hosszú és leghosszabb fesztávja pillérei közt 156 méter. A hidat 1993-ban adták át. A hídon halad keresztül az E-75-ös európai útvonal.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Szami-hid.jpg)
Tana-híd
A Tana-híd (norvégul:Tana bru) közúti függőhíd, amely a Tana-folyó felett ível át Finnmark megyében, Norvégia északi részén. A Tana-híd 220 méter hosszú és leghosszabb fesztávja pillérei közt 194 méter. A hidat 1948-ban adták át. Elődje a második világháború során megsemmisült 1944-ben. A Tana-híd a Tana-folyó alsó 100 kilométeres szakaszán az egyetlen közúti híd és egyben a folyó norvég szakaszán is az egyedüli híd.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Tana-hid.jpg)
Tjeldsund-híd
A Tjeldsund-híd' közúti függőhíd, amely a Tjeldsundet-szoros fölött ível át Hinnøya szigete és Troms megye közt, Norvégiában. A hidat 1967 augusztus 22-én V. Olaf norvég király adta át a forgalomnak. A híd 1007 méter hosszú, leghosszabb nyílása 290 méter. A híd 32 pilléren nyugszik és 41 méterrel magasodik a tenger szintje fölé a hídtest. A hidat 30 hónapig építették, mely során felhasználtak 112000 zsák cementet, 1200 tonna acélt. A híd építési költségei 45 millió norvég koronára rúgtak. A hídon halad át az E10-es európai út, mely Harstad települést köti össze Skånlanddal. A híd részét képezi egy több hídból álló közúti összeköttetésnek, melyek összekötik a szárazfölddel a Vesterålen-szigetcsoportot és régiót, valamint a Lofoten-szigetcsoportot.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Tjeldsund-hid.JPG)
Tromsø-híd
A Tromsø-híd (norvégul:Tromsøbrua) konzolos közúti híd Tromsø városában, Norvégia északnyugati részén. A Tromsøysundet-szoros felett ível át összekötve Tromsdalent Tromsøyával. Építése 1958-ban kezdődött és 1960-ban adták át a közúti forgalomnak. Átadásakor ez volt Észak-Európa leghosszabb hídja a maga 1036 méteres hosszúságával. A hídnak 58 nyílása van, melyek közül a legnagyobb támaszköze 80 méter, a tengerszinttől számítva 38 méteres szabad magassággal. Építésekor 14,5 millió norvég koronába került a híd megépítése. A híd egy korábbi híd helyett épült fel és nagyban hozzájárult Tromsø városának fejlődéséhez. A forgalom megnövekedése miatt az összeköttetést a kilencvenes években kiegészítették a Tromsøysund-csatornával. A hídtól északi irányban három kilométernyire lévő csatorna megépítése ellenére még mindig ez az az összeköttetés, amely közvetlenül Tromsø belvárosába vezet. A Tromsø-híd volt az első konzolhíd Norvégiában. A híd Tromsø városának egyik fő látványossága. 2000-ben a Norvég Kulturális Örökségvédelmi Hivatal védelem alá vette, mely meggátolja, hogy a hídon komolyabb változtatásokat vihessenek végbe.
![](http://www.selenagomez-net.sosugary.org/albums/userpics/10001/Tromso-hid.jpg)